Новини | 24.02.2023 | 07:48
През 2024 г. Audi ще пусне на пазара A6 като фастбек, комби и електрически модел.
През 2024 г. Audi ще пусне на пазара A6 като фастбек, комби и електрически модел. Ще има и RS6 e-tron, както беше потвърдено от шефа на дизайна в Audi.
Както електрическият Avant, така и Audi A6 e-tron Sportback са базирани върху новата платформа PPE (Premium Platform Electric), разработена съвместно с Porsche. Тази платформа тип скейтборд позволява големи пакети батерии да бъдат разположени между мостовете – тя е мащабируема по отношение на междуосието и размерите на батерията. Първите модели върху PPE са електрическият Porsche Macan и малко по-късно Audi Q6 e-tron.
По отношение на задвижването и двата електрически A6 се предлагат с две опции. Необичайно за Audi, електрически двигател има или само отзад, или на предния и на задния мост за задвижване на всички колела. Мощността на системата трябва да бъде 476 к.с. във версията с два задвижвани моста, а максималният въртящ момент – 800 Нм. С такава мощ базовият електрически A6 ускорява за под седем секунди до 100 км/ч, а за върховия модел със задвижване на четирите колела се твърди, че успява за по-малко от четири секунди. При такъв стил на шофиране обаче максималният пробег от 700 километра едва ли е възможен. Все още няма данни за размерите на батерията, но се съобщава за модел със 100 кВтч. Акумулаторите работят с 800-волтова технология и максимална мощност на зареждане от 270 кВт. Планира се електрическото Audi A6 да бъде пуснато на пазара през 2024 г., като почти година преди това Audi ще преработи A6 с ДВГ за последната фаза от живота му.
Плановете на фирмата включват и RS версия, както потвърди Марк Лихте. Шефът на дизайна на Audi каза на колеги от британското списание Top Gear в кулоарите на презентацията на Activesphere Concept, че вече е показал RS6 e-tron пред 1000 мениджъри от концерна VW. „И те бяха развълнувани, когато видяха снимките и моделите на сцената“, добави Лихте. Свръхмощният e-tron щял да бъде представен на обществеността през 2024 г. Лихте обяви, че Audi RS6 e-tron „определено“ ще получи по-широка каросерия с увеличена широчина на следата и по-големи колела от аналозите при A6. Освен това дизайнерът обеща, че версията RS ще предложи „различна мощност“ – като „различна“ в този контекст трябва да означава „значително по-голяма“. Топдизайнерът на Audi не спомена подробности или данни, но подчерта, че при RS винаги е ставало дума „за комбинацията от мощност и функционалност“.